Na obrázku vidíte jak shirafu shirazu, kterému je věnovaný dnešní článek, tak i Pepparkakor, o kterém jsme si tu povídali minule.
Když jsem zakládal svoji značku, měl jsem již na mysli čtyři první recepty a tohle je ten jeden z nich.
Ostatní byly Pepparkakor, Guld Kvällsfika a Lychee Bak. Tímto je tedy první kvarteto výrobků hotovo.
Od chvíle, kdy jsem na receptu začal pracovat, to do jeho dokončení při mnoha změnách a úpravách trvalo půl roku.
V jednu chvíli jsem práce na receptu dokonce vzdal, a tak mám z úspěšného dokončení o to větší radost.
Nyní tedy krátce k chuti samotné.
I když je chuť založená na brandy, dýmkovém tabáku a vanilkovém krému, nelze jednoduše říci, že to je liquid podobný VCT.
Při výdechu v nose ucítíte jemné pohlazení brandy. Brandy je zde hlavní složka, ale vedle něj jsem pro finální chuť použil směs hned tří různých likérů, které dodávají jemnou chuť vanilky.
Následuje aroma tabáku, ve kterém díky směsi s Virginií ucítíte jemné tóny sušeného ovoce a pinie.
Věřím, že tento liquid mohou bez obav ochutnat i ti, kdo tabákové chutě moc rádi nemají.
Vanilkového krému jsem do směsi použil jenom malinko na celkové zakulacení chuti. Není ho tam tolik, aby ostatní složky při výdechu přehlušil a uzmul si celé vyznění liquidu pro sebe. Jen se ve výdechu lehounce projeví.
Sladidla jsem do receptu nepoužil – úplně postačuje sladkost, kterou do směsi dodává vanilkový krém.
Po plném výdechu se ještě krátce ozve aroma likéru.
Samozřejmě, že všichni chuť liquidu cítíme trochu odlišně.
Myslím si, že se mi to podařilo namíchat tak, abyste si tuhle zajímavou chuť užívali zas a znovu s každým potažením.
Z těch čtyř prvních liquidů je tento nejméně sladký, a jeho chuť je zprvu těžší dešifrovat. Prostě „shirafu shirazu“. Jeho tvorbu jsem si skutečně užíval. Celá zkušenost působila až jako zkoumání rozličných chemických reakcí a nejenom přidávání a ubírání jednotlivých ingrediencí.
I zde se tvorby etikety ujala Kayo Aoyama. Moc se mi její práce libí.
Tento rok mi přinesl mnoho nové práce, a navíc se mi podařilo připravit všechny chutě, které jsem si plánoval.
Jsem si vědom, že všichni máme jiné chuťové zkušenosti a priority, a proto nechci dělat liquidy podle toho, jak chutnají jiným lidem, ale podle chutí mých vlastních – věřím, že i tak se najdou lidé, kterým sednou a budou s nimi spokojení.